Altijd weer die administratie…

Stapels papieren, wat moet je ermee? En dan ook nog die overvolle mailbox. Hoe krijg je hier overzicht in en hoe houd je dat ook?

Tip 1:

Maak je papieren post gelijk open! Laat het niet liggen, want van uitstel komt afstel. Lukt het niet gelijk, dan in ieder geval dezelfde dag dat je de post krijgt.

Tip 2:

Zorg dat je een vaste plek hebt, waar jij je post neerlegt, zodat het niet rondslingert.

Zet op een vaste plek bijvoorbeeld een bakje neer waar jij je post in verzameld.

Tip 3:

Als je de post openmaakt, sorteer het dan ook gelijk.

Lege enveloppen op de stapel oud papier en plastic verpakkingen bij plastic. En de post in het bakje.

Tip 4:

Plan dan een vast moment in de week dat jij met de post aan de slag gaat!

Routines zijn écht de oplossing!

Sorteer dagelijks je post.

Betaal wekelijks je rekeningen en check je uitgaven.

Loop maandelijks je bankafschriften even door of alles nog klopt.

En ruim per kwartaal of half jaar je oude documenten op.

Dit geldt ook voor je mailbox. Loop deze ook wekelijks even door.

Handel alle acties die minder dan twee minuten kosten gelijk af, dan hoef je daar niet meer naar te kijken en aan te denken. En kijk of je hier ook een overzichtelijk systeem kunt vinden, wat bij jou past, om de andere mails te archiveren.

Welke mails moet je bewaren?

Waar moet je nog wat voor doen?

En welke kunnen er eigenlijk wel weg?

Kijk ook eens kritisch naar alle nieuwsbrieven waar je op geabonneerd bent. Heb je daar echt nog interesse in?

Het resultaat?

Minder stress, meer overzicht, geen stapels ongeopende post meer en je weet precies hoe je er financieel voorstaat! Wat er maandelijks inkomt en uitgaat.

En een overzichtelijke mailbox!

Wil je nog meer opruimtips? Volg mij dan op Instagram!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Tof dat jij je wilt opgeven voor mijn nieuwsbrief! Als jij je inschrijft ontvang je ook het gratis e-book “Waar begin je met opruimen?” Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en klik op inschrijven om het e-book te downloaden.